Επειδή έχουμε γνώσιν των διαλόγων που εξελίσσονται σε φόρουμ φοιτητών της ΑΣΟΕΕ θα θέλαμε να καταθέσουμε δυό σκέψεις. Επειδή το κόλπο με τις ζημιές απ’ ό,τι φαίνεται δεν πιάνει όσον αφορά το κτίριο και τις υποδομές του Πανεπιστημίου, έχει αρχίσει μια άλλου τύπου προπαγάνδα ενάντια στην κοινωνική αντίσταση που εκδηλώνεται εδώ -όσο και σε όλη την επικράτεια- με πρόσχημα πλέον το δικαίωμα στην «μόρφωση». Αναφορές λοιπόν για την κατάλυση των δημοκρατικών διαδικασιών από εξωπανεπιστημιακούς, φοιτητές που ωρύονται γιατί χάνουν την «πρόοδο» της Τρίτης(!!!), φασισταριά φενακισμένα σε οργισμένους φοιτητές που παροτρύνουν φοιτητικές παρατάξεις να μαζευτούν και να τραμπουκίσουν τους καταληψίες και γενικώς, διατυπώνονται διάφορα άλλα ευτράπελα της ιστορίας.
Το άσυλο ως έννοια, σημασία και κοινωνική ουσία έχει αρχαία καταβολή. Δεν αφορούσε ούτε και αφορά συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες ούτε επίκειται σε ένα κλειστό και σαφές νομικό, ηθικό και ιδεολογικό πλαίσιο. Πρόκειται για ένα στην ουσία ανοιχτό πεδίο που διαμορφώνεται διαρκώς από μια κοινωνική διαλεκτική. Ο ιδεολογικός πόλεμος που ασκείται κάθε φορά από τα ΜΜΕ, με κοινωνικούς ενισχυτές ακροδεξιά και συντηρητικά κομμάτια, έχει ως σημείο αναφοράς την αποπολιτικοποίηση των καταλήψεων. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Η απέκδυση των πολιτικών κινήτρων με αιχμή τους «βανδαλισμούς» και τα υποτιθέμενα «εγκλήματα» που διαδραματίζονται μέσα στις καταλήψεις δεν κάνει τίποτε άλλο από το να επιδιώκει να ενεργοποιήσει κάθε φορά την πιο κλειστή και σφιχτή ερμηνεία του θεσμού του ασύλου. Δεν το επιτυγχάνουν.
Εμείς δεν χρησιμοποιούμε το άσυλο. Το ενεργοποιούμε στην κατεύθυνση της ατομικής κοινωνικής απελευθέρωσης πραγματώνοντας την κοινωνική του ουσία. Από την άλλη μεριά, οι φοιτητές που ερμηνεύουν το άσυλο ως χώρο ελεύθερης επιστημονικής έρευνας, όχι μόνο ασκούν μια χρηστική σχέση αλλά και υποκριτική. Αν ήταν έτσι θα έπρεπε να πετάξουν έξω από τα πανεπιστήμια τις εταιρίες που χειραγωγούν τα προγράμματα με βάση τα δικά τους συμφέροντα. Επιπλέον, ας εμφανίσουν έστω και μια έρευνα που χρειάστηκε την ενεργοποίηση του πανεπιστημιακού ασύλου για το υπαρξιακό της διακύβευμα.
Με αυτήν την έννοια αναπόφευκτα το άσυλο και η ενεργοποίησή του καταργεί την ομαλή ροή του θεσμικού πλαισίου του πανεπιστημίου. Μέσα σε αυτή τη ροή εννοούνται και οι φοιτητικές συνελεύσεις, οι «δημοκρατικές διαδικασίες» και η «ιδιοκτησιακή σχέση» των φοιτητών με τις πανεπιστημιακές υποδομές. Επομένως, έχουμε μια θεσμική σύγκρουση που προφανώς θέτει το πρόβλημα στην βαθιά του πολιτικότητα. Και σε αυτό το πεδίο οι φοιτητές/τριες δεν μπορούν να επικαλεστούν την καριέρα τους ως κομβικό επιχείρημα χειραγώγησης της σύγκρουσης.
Εμείς επικαλούμαστε την απώλεια μιας ζωής και μερικοί φοιτητές την απώλεια της «προόδου» της Τρίτης, την απώλεια «δημοκρατικών διαδικασιών», την απώλεια ξύλινων εδράνων…
Μια διελκυστίνδα που εγκαλεί τον καθένα να τοποθετηθεί. Να πάρει θέση.
Το τρίτο μάτι των καταληψιών
5 σχόλια:
Η ουσια ειναι μια.
Η καταληψη που αποφασιστηκε και επιβληθηκε απο μια μειοψηφια φοιτητων( ο θεος να τους κανει φοιτητες ) χωρις την εγκριση των δημοκρατικα εκλεγμενων οργανων του φοιτιτικου κινηματος ειναι ΠΑΡΑΝΟΜΗ και ΚΑΤΑΛΥΕΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ.
Ολοι εσεις που δηθεν παλευεται για το ασυλο το καταπατατε καθε μερα με τις πραξεις σας.
Βανδαλισμοι,φωτιες,ναρκωτικα και παρεμποδιση των φοιτητων στην συνεχιση των σπουδων τους φανερωνουν τον πραγματικο σας χαρακτηρα.
Τα λογια σας ειναι λογια χωρις ουσια,ειναι λογια κενα οπως ειναι και οι ψυχες σας.
Το ονειρο σας ειναι η αναταραχη,ανθρωποι χωρις ονειρα μονο ετσι νιωθουν πως ζουν.Δεν δημιουργειτε.Με τις πραξεις σας καταστρεφετε,οχι μονο την ζωη αλλων αλλα και τους ιδιους σας τους εαυτους.
Και σας παραθετω το παρακατω :
"Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία"
Μεχρι πότε προβλέπεται να κρατήσει η κατάληψη??
Ακόμη και η αστική δημοκρατία είναι μια έννοια πολύ διευρυμένη. Με την έννοια αυτή η σχολή σου διακατέχεται από το άσυλο: δεν σου επιτρέπει δηλαδή να μετατρέψεις το χώρο του πανεπιστημίου σε προπύργιο της καριέρας σου και μόνο. Το άσυλο διευρύνει την κοινωνική σχέση του πανεπιστημίου.
Το ότι δεν γράφεις ούτε μια λέξη για την κρατική δολοφονία αποδεικνύει ότι σου είναι αδιάφορη. Αυτήν την αδιαφορία σου της επιστρέφουμε.
Επίσης, εμπλουτίζουμε το τσιτάτο σου:
"Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της αδιαφορίας, του κυνισμού και της χυδαίας εξατομίκευσης, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν τον εξανδραποδισμό ως δικαίωμα, την υποταγή ως ελευθερία, τον κοινωνικό αποκλεισμό ως ισότητα και την αναρχία ως έγκλημα"'
Η σχολή θα παραμείνει κατηλειμμένη μέχρι η ανοιχτή συνέλευσή της μα αποφασίσει τη λήξη. Χρονικός ορίζοντας προς το παρόν δεν υπάρχει.
Να τονίσω ότι το ΤΣΙΤΑΤΟ που αναφέρει ο "Δημοκράτης" ειναι ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΑΤΑΤΑ.
Ο Ισοκρατης ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΠΕ ΤΕΤΟΙΑ ΜΠΑΡΟΥΦΑ. Ξεστραβωθείτε και ανοίξτε κανά βιβλίο ρε αντί να διαβάζετε Ελεύθερο Τύπο.
Και μετά θέλετε και δημοκρατία. Ρε αν δεν διαβάζετε και δεν καταλαβαίνετε τι διαβάζετε μια ζωή ΠΡΟΒΑΤΑ θα είστε. Και δεν εννοώ τα μαθήματά σου ε;; Ελπίζω να γίνετε κατανοητό.
Κυνήγα τον βαθμό σου μεγάλε και άσε τον Ισοκράτη στην ησυχία του.
Ναι μεν η ΑΣΟΕΕ ειναι δημόσια περιουσία και ανήκει υποθετικά σε όλους ,είναι όμως πιστεύω κατανοητό ότι για τους φοιτητές της έχει άλλη σημασία. Υποστηρίζω την κατάληψη αλλά θεωρώ τραγικό εκ μέρους και των δυο πλευρών ότι φοιτητές δεν είχαν κανέναν λόγο σε όλο αυτό. Δεν νομίζω ότι οι φοιτητές θα επέλεγαν να συνεχίσουν κανονικά τα μαθήματα και τη ζωή τους μετά απο ένα τέτοιο περιστατικό (τη δολοφονία ενός παιδιού από υποτιθέμενο όργανο της τάξης ).Και αυτοί κατάληψη θα ψήφιζαν! Όμως δεν μπορώ να κατηγορίσω και τους εξωπανεπιστημιακούς διότι οι συνελεύσεις τους είναι ανοιχτές αλλά κανέναν "οργισμένο" φοιτητή δεν είδα να συμμετάσχει. Και να μην θέλαμε κατάληψη, θα μπορούσαμε να είχαμε παει στις συνελεύσεις να ψηφίσουμε, δν νομίζω ότι θα χρειαζόταν κάτι διαφορετικό...
Δημοσίευση σχολίου